معلم به روز

برای موفقیت در آزمون پایانی خرداد چه کنیم؟

راه های مختلفی برای کسب بهترین نتیجه در ازمون خرداد وجود دارد . هر کسی راه موفقیتش را خودش باید کشف کند.
من پیشنهاداتی برا ی موفقیت دارم که امیدوارم شما را به انچه لایق آن هستید برساند:
تمامی دانش آموزانی که به طور مرتب دفتر تمرین شان را کمل کردند حتما  کارشان راحت تر است و از بقیه موفق تر می شوند.قبل از هر کاری نکات دفتر تمرین را بخوانید.
دانش آموزان خیلی خوب در ریاضی: شما حتما  تمام مفاهیم ریاضی را بلد هستی .تنها دلیل اینکه گاهی از خودت راضی نیستی ،بی دقتی توست با فراموش کردن یک نکته ی کوچک و یا کمی استرس. مهمترین راه درمان  بی دقتی تمرین بیشتر است پس نمونه آزمون های خرداد یا فصلی را تهیه کن و شرایط ازمون را برای خودت فراهم کن و شروع کن به دادن آزمون .بعد از آزمون اشکالاتت را  با استفاده از کتاب رفع کن. یادت باشد قبل و بعد ازمون ماده ی مقوی مثل خرما یا عسل بخوری. اشکالاتت را در جایی یادداشت کن تا قبل ازمون واقعی  خرداد نگاهی روی ان بیندازی.شاید حل تمام تمرین ها ی کتاب برایت وقت گیر و خسته کننده باشد پس همان سوالات ازمون ها کافی است.
دانش اموزان خوب در ریاضی: شما احتمالا یا خیلی بی دقتی و یا سوالات تمرین های کتاب را با حوصله جواب نمی دهی  و در نتیجه مفاهیم را بلدی ولی نه به طور کامل.پس تمرین های هر فصل و تمرین های مرور فصل را بار دیگر برای خودت حل کن.سوالاتی را که بلد نیستی به چند صفحه ی قبل برو و فعالیت و کاردرکلاس مربوط به آن را دوباره  انجام بده تا ان را خوب خوب  یاد بگیری و دوباره برگرد و سوال تمرین را که قبلا بلد نبودی را حل کن. نکات تمرین هایی را که بلد نیستی را یادداشت کن یا کنار سوال یک علامت بگذار تا برای ازمون واقعی خرداد بیشتر ان را تمرین کنی.
بعد از استراخت کافی ،وقتی گرسنه یا خسته نیستی  نمونه آزمون های خرداد یا فصلی را تهیه کن و با دقت در یک شرایط ازمونی به ان جواب بده.حتما موفق می شوی.
دانش اموزان قابل قبول در ریاضی: شما در ریاضی خیلی اشکال داری و فرصت چندانی هم نداری.اگر برایت مقدور است به کلاس اضافه برو  وگرنه نمونه آزمون های خرداد یا فصلی را تهیه کن و شروع کن به حل کردن.هر سوالی را که بلد هستی جواب بده و بقیه را سفید بگذار .احنتمالا سوال هایی را که بلد هستی در قسمتی از آن اشکال داری .پس از کسی که ریاضی را بلد است بخواه که کمکت کند.بعداز اینکه این جور سوالات را خیلی خوب توانستی حل کنی به سراغ سوالات دیگری که اصلا بلد نیستی برو.یادت باشد هر سوالی را که کسی یادت داد حداقل خودت سه بار تنهایی حل کن وگرنه دوباره در ازمون نمی توانی به تنهایی ان را حل کنی.پس باید خیلی تمرین کنی.موفق باشی.
دانش اموزان نیاز به تلاش در ریاضی: شمااحتمالا از ریاضی دل خوشی نداری و دوست نداری برای ان وقت بگذاری .بلاخره این درس را باید بتوانی نمره بیاوری تا بتوانی به کلاس بالاتر بروی . و چاره ای نیست .تنها راهی که پیشنهاد می کنم رفتن به کلاس اضافه است.کلاس اضافه ای که بعد از ان در خانه دوباره تمرین کنی. تاش کن تلاش کن تلاش کن.....
اما یه سوال از کجا بفهمیم در چه سطحی هستیم که به آن پیشنهاد عمل کنیم؟
برای انکه واقعا به انچه که دوست داری برسی سطح خودت را از نمره کارنامه ی نوبت اول تشخیص بده ،نه ان بازخوردی که از معلم سرکلاس می گیری.اکثر دانش اموزان به دلایل مختلفی در کلاس بهتر از ازمون عمل می کنند ولی به این توجه ندارند که نمره ی ازمون نسبت به فعالیت کلاسی تاثیر بیشتری برای نمره ی کارنامه ی خرداد دارد.
چند نمونه سوال خرداد یا فصلی در وبلاگم رار می دهم. می توانید ان ها را دانلود کنید و وقت تان را برای پیدا کردن سوال تلف نکنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی